Izvēlieties savu valsti vai reģionu.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Pusvadītāju nozares apvienošanās un apvienošanās paātrinās, 2019. gads kļūst par trešo lielāko M&A gadu pusvadītāju nozarē

Saskaņā ar integrētās shēmas nozares analītiķa IC Insights publicēto ziņojumu, septiņas liela mēroga pusvadītāju apvienošanās un iegādes, kuru vērtība 2019. gadā pārsniedz USD 1 miljardu, palielinās nozares kopējo darījumu apjomu par 22% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu. 2019. gads ir kļuvis arī par trešo lielāko M&A gadu pusvadītāju nozares vēsturē.

M&A uzplaukums pusvadītāju nozarē sasniedza maksimumu 2015. gadā ar kopējo vērtību 107,7 miljardi USD. Tomēr nākamajos trīs gados kopējais apvienošanās un pārņemšanas apjoms turpināja samazināties. 2019. gadā pusvadītāju tirgus ir palēninājies, un ir aktivizējušās apvienošanās un pārņemšanas. IC Insights savā jaunākajā “McClean Report” 2020. gada izdevumā norādīja, ka 2019. gadā ir vairāk nekā 30 pusvadītāju iegādi ar kopējo vērtību 31,7 miljardi USD, kas ir par 22% vairāk nekā 2018. gadā - 25,9 miljardi USD, bet joprojām tālu atpaliek no 2015. gada - 2016. gada kāpumi.

Saskaņā ar IC Insights analīzi, apvienošanās un apvienošanās līgumu pieaugumu 2019. gadā galvenokārt veicina tīkla un bezvadu savienojamības IC M&A darījumi un pusvadītāju piegādātāju biznesa pārveidošana. Paredzams, ka pusvadītāju piegādātāji nākamajā desmitgadē pievienos jaunus automobiļu lietojumus un citus strauji augošus tirgus. Jaunās nozares, piemēram, produkti, 5G, AI un automobiļi, secīgi ir sasnieguši komerciālu masveida ražošanu. Radot strauji augošu tirgus pieprasījumu, tas arī ir palīdzējis pakāpeniski atgūt apvienošanos un pārņemšanu pusvadītāju jomā.

Turklāt 2019. gada M&A darījums ietver arī biznesa samazināšanu dažos uzņēmumos, piemēram, Intel pārdod savu mobilo modemu biznesu Apple un Marvell paziņoja par sava Wi-Fi savienojuma biznesa pārdošanu NXP par 1,7 miljardiem USD.


Saskaņā ar IC Insights ziņojuma analīzi kopš 2015. gada, tā kā mikroshēmu nozares integrācijas temps ir paātrinājies, lai uzlabotu tehnoloģiju un produktu iespējas, pusvadītāju ieguvumu vitalitāte ir palielinājusies jaunā līmenī. Pašreizējais kopējais iegādes apjoms ir USD 25–30 miljardi gadā, ietverot tādas jomas kā mašīnmācīšanās / mākslīgais intelekts, autonoma braukšana, biometrija, datorizēta redze, VR / AR un lietu internets.

Tirgus konsultāciju uzņēmums Accenture arī janvārī publiskoja ziņojumu, ka pusvadītāju nozares tradicionālā organiskā izaugsme ir beigusies: augošās pētniecības un attīstības izmaksas, tehnoloģisko iterāciju ātrums un daudzveidīgās klientu vajadzības ir saspiedušas laiku un līdzekļus, kas atbalstījuši organisko izaugsmi iepriekš pusvadītāju uzņēmumos; kā alternatīva Vadošie pusvadītāju ražotāji ir pieņēmuši M&A kā jaunu izaugsmes stratēģiju, un rezultātā nozare ir vardarbīgi integrēta. Saskaņā ar statistiku: pirms 10 gadiem Amerikas Savienotajās Valstīs bija uzskaitīti 130 pusvadītāju uzņēmumi ar tirgus vērtību vairāk nekā 100 miljoni ASV dolāru, un 2018. gada beigās - tikai 72.

Tajā pašā laikā Accenture arī norādīja, ka dati parādīja, ka no 2013. līdz 2015. gadam bija tikai trīs pusvadītāju M&A darījumu gadījumi, kas tika bloķēti vai izbeigti tādu faktoru dēļ kā "valdības iejaukšanās" vai "normatīvie ierobežojumi"; bet no 2016. līdz 2018. gadam šis skaits pieauga līdz 14 gadījumiem. Tas parāda, ka, jo lielāks darījumu apjoms šodien ir, jo vieglāk ir sastapties ar ilgtermiņa pārskatiem, un stingrāki noteikumi ir arī liels nenoteiktības faktors pusvadītāju nozares apvienošanās un pārņemšanas gadījumos.

Papildus politikas uzraudzībai tirdzniecības attiecības var būt arī nozīmīgs faktors pusvadītāju iegādē un iegādē. Daži eksperti ir analizējuši, ka Ķīnas pusvadītāju uzņēmumiem var rasties grūtības ārvalstu apvienošanās un pārņemšanas pārskatīšanas procesā.

Ņemot vērā šī jaunā koronārās pneimonijas veida iespējamo ietekmi uz pusvadītāju apvienošanos un iegādi, saskaņā ar 21. gadsimta biznesa žurnāla intervēto ekspertu teikto, epidēmija zināmā mērā palēninās Ķīnas pusvadītāju nozares izaugsmi. Daudzu ražotāju pašreizējais ražošanas palielinājums un pārdošanas plāni var saskarties ar kavēšanos, un tad Ķīnas ražotāji kavē M&A. No otras puses, epidēmijas situācija arī nākotnē var apgrūtināt mazo un vidējo uzņēmumu līdzekļu vākšanu, un tas arī veicinās vairāku mazu un vidēju pusvadītāju uzņēmumu apvienošanos. Kopumā epidēmija zināmā mērā mainīs Ķīnas pusvadītāju uzņēmumu izkārtojumu.