Izvēlieties savu valsti vai reģionu.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Hesai tehnoloģija saskaras ar četriem "lāzera zobeniem", kas apturēti iepriekš

12. martā Hesai tehnoloģija (HSAI.US) atklāja savus neauditētos finanšu rezultātus ceturtajā ceturksnī un visu 2023. gadu. Finanšu ziņojumā atklājās, ka Hesai ieņēmumi 2023. gadā sasniedza 1,88 miljardus juaņu, atzīmējot 56,1% pieaugumu salīdzinājumā ar gadu no gada pieauguma par 56,1%.Gads ar kumulatīvām LiDAR vienību piegādēm, kas pārsniedz 300 000.

Li Yifan, Hesai līdzdibinātājs un izpilddirektors, 2023. gadā pasludināja par “rekordlielu gadu”.

Hesai, kas dibināta 2014. gadā, sākotnēji koncentrējās uz lāzera gāzes sensoru izstrādi, pirms 2016. gadā iedziļinājās autonomos braukšanas LiDar produktos. Labums no automobiļu rūpniecības pieaugošā pieprasījuma pēc LiDar, pateicoties progresam inteliģentai braukšanai, Hesai tika uzskaitīts NASDAQ pagājušajā gadāĶīnas LiDAR Company, lai publiskotu ASV.

2023. gadā Hesai piegādāja kopumā 222 100 LiDAR vienības, gandrīz divkāršojot pārdošanas apjomus, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinoties par 176,1%.

Tomēr kopš 2019. gada Hesai ir radušies zaudējumi katru gadu, kopumā uzkrājot vairāk nekā 1,1 miljardu juaņu.Šogad, atzīmējot Hesai debijas gadu akciju tirgū, neto zaudējumi bija 476 miljoni juaņu, kas ir visaugstākais tā vēsturē.

Vienlaicīgi bruto peļņas norma ir samazinājusies gadu no gada, no 70,3% 2019. gadā līdz 35,2% 2023. gadā.

Attiecīgi katru gadu pieaug dažādas izmaksas.Visā 2023. gadā izdevumi, kas saistīti ar pārdošanu un mārketingu, vispārējām un administratīvajām maksām, kā arī pētniecību un attīstību, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājās par vairāk nekā 42%.

Saskaņā ar ražošanas nozares noteikumiem, domājams, Hesai saskarsies ar ievērojamu rentabilitātes pagrieziena punktu pēc mēroga pieauguma "smaida līknes" lēciena punkta.Tomēr pirms tam tādi izaicinājumi kā konkurence no Huawei, klientu samazināšanas, tehnoloģiju maiņas un ASV sankcijas ir kā četri "lāzera zobeni", kas varētu mainīt visu nozari, pastāvīgi draudot pār Hesai.

Samazināšana, nevis visos modeļos

Tā kā tehnoloģija nobriest un tiek apsvērtas izmaksas, daudzi autoražotāji ir sākuši attīstīt savu vai tieši ieguldīt LiDar ražotājos, piemēram, NIO (9866.hk/nio.n).

Pagājušā gada aprīlī NIO ieguldīja 250 miljonus dolāru, lai izveidotu rūpnīcu Wuxi, galvenokārt koncentrējoties uz LiDAR ražošanu, pārdošanu un attīstību un attīstību.Septembrī NIO paziņoja par savas pašattīstītās LiDAR galvenās vadības mikroshēmas masveida ražošanu.

Lai arī NIO galvenais LiDAR piegādātājs šobrīd ir inovūzija, abiem uzņēmumiem ir dziļi saistošas attiecības-no 2018. gada līdz mūsdienām, NIO ir ieguldījis inovūzijā vairākas reizes.

Inovūziju nozare uzskata par daļēji "NIO saistītu", tā, ka visi NIO NT2.0 platformas modeļi ir aprīkoti ar Innovusion Falcon Lidar.Interesanti, ka NIO vadīja arī šī radara mātesplates dizainu.

Hesai, kas nav nodibinājis dziļi saistošas attiecības ar saviem klientiem, nav paplašinājis sadarbību ar lielāko klientu Li Auto, lai iekļautu visus Li Auto modeļus.

Li Auto L sērijā 7, 8 un 9 ir tikai LIDAR standarts maksimālajās versijās, savukārt Pro vai gaisa versijām ir vajadzīgas papildu izmaksas aptuveni 40 000 juaņu.Saskaņā ar pārdošanas konsultantiem Li Auto pieredzes veikalos "veikalos pārdotie L7 modeļi ar LiDar iekļautu augstākajā konfigurācijā, veido apmēram 10%-20%. Pekinā un visā valstī galvenie pārdotie modeļi ir gaiss un Pro, nevis Makss. "

Papildus Li Auto, citi Hesai klienti, piemēram, Hiphi, Lotus un Hafei, vai nu paziņo par ražošanas apstāšanos, cieš no drūmajiem pārdošanas apjomiem, vai arī ir paziņojuši par sadarbību ar Hesai, bet viņiem vēl nav jāuzsāk kādi automašīnu modeļi.

Gaidāmā Xiaomi automašīna, kas paredzēta marta beigās, ir arī Hesai klients.Neskatoties uz lielajām cerībām, pašreizējais cenu karš jaunajā enerģijas nozarē, iespējams, nozīmē, ka tā LiDar aprīkojuma stratēģija atšķirsies modeļu un cenu ziņā, līdzīgi kā Li Auto.

Tuvojoties 2024. gada pirmajam ceturksnim, Hesai saskaras ar sākumu, kad esošie klienti aktīvi vai pasīvi samazina un samazina cenas, savukārt potenciālie jaunie klienti vai nu izstrādā savus risinājumus, vai arī tieši investē konkurentos.













"Alternatīva" tehnoloģija

Lai arī LiDars tiek uzskatīts par autonomas braukšanas "acis" ar augstākas reāllaika modelēšanas iespējām, tā augstās izmaksas un sliktā veiktspēja lietū un miglā ir plaši kritizētas.Tāpēc debates par tehnoloģiju ceļu "LiDar pret Pure Vision vs Millimeter-Wave Radar" nekad nav beigušās.

Tesla (TSLA.O) pārstāv tos, kuri ir atteikušies no LiDar par tīras redzes pieeju.

Sākot ar 2022. gada februāri, Tesla noņēma visus lidus no sava modeļa S un X modeļa transportlīdzekļiem Ziemeļamerikā, oficiāli pieņemot tīru redzes stratēģiju un izskaidrojot, ka pēdējais rada mazāk trokšņa un traucējumu signālu, kā rezultātā tiek iegūts "tīrāks" datu vākšana.

Elons Musks vairākkārt ir publiski kritizējis LIDAR, nosaucot to par "novecojušu tehnoloģiju".

Muskam izmaksas ir arī būtisks apsvērums.Tīras redzamības kameras moduļa izmaksas ir tikai aptuveni 8% -15% no LiDar izmaksām.

Atšķirībā no Tesla, ķīniešu jaunpienācēji sākotnēji apskāva "LiDar Camp".Tomēr, ņemot vērā cenu samazināšanas vilni, kas sākās pagājušajā gadā, individuālo izvēles funkciju pārmērīgās izmaksas arvien vairāk kavē patērētāju vēlmi maksāt.

LiDAR, kas kādreiz bija ļoti pieprasīta tehnoloģija, ir kļuvis par "karstu kartupeli" autoražotājiem, kas pakļauti spiedienam samazināt izmaksas.